Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

24 Ocak 2012 Salı

__ALLAH İÇİN SENİ ÇOK SEVİYORUM_

"Mecazî Sevgiler , Hakikî Sevginin Köprüsüdür ."

Hz.Muhammed Mustafa SallALLAHU Teala Aleyhi ve Sellem.





 


Her ruhun aradığı aşk,Allah aşkıdır.

“Mecâzî Aşk, Hakîkî Aşkın Köprüsüdür”

Aşk sayesinde dikenler gül olur.

Aşk sayesinde sirke, tatlı şarap olur.

Aşk sayesinde kazık, (hükümdar) tahtı olur.

Aşk sayesinde talihsizlik, talihe dönüşür.

Aşk sayesinde hapishane, bahçeli (bir) köşke dönüşür.

Aşk sayesinde küllerle dolu ocak, gül bahçesi olur.

Aşk sayesinde yakan ateş, güzel bir ışık olur.

Aşk sayesinde şeytan, huri olur.

Aşk sayesinde sert bir taş, tereyağı gibi yumuşar.

Aşk sayesinde keder, neşeye dönüşür.

Aşk sayesinde gulyabani, melek olur.

Aşk sayesinde arı iğnesi bal olur.

Aşk sayesinde aslanlar, fare gibi zararsız olur.

Aşk sayesinde hastalık, sağlık olur.

Aşk sayesinde öfke, merhamete dönüşür.

Mecazi aşk...

AŞK konusunda eğitim veren bazı üstadlar önce bir faniye aşık olmanın

ne demek olduğunu anla sonra ilahi aşka yelken açarsın derlermiş..

Yaratılmışları sevmeden,onları sevmeyi öğrenmeden yaratanını sevmek

iddiası büyük bir davadır..

Yaratılanı severim Yaratandan ötürü diyor koca Yunus…

Karşı cinse duyulan sevgi ilahi aşka giden yolda en büyük erdiricilerden

biridir..Kur’an’daki en güzel kıssalardan biri olan Yusuf ile Züleyha’nın aşkı

buna en mükemmel örneklerden biridir..Hatta bazı kaba softalar

Kur’an’da aşk hikayesi olmaz diyerek bu kıssayı Kur’andan

saymamışlardır..

Biz kaba softaları bir kenara bırakıp ince gönül sahiplerinin işlerine

bakalım..
Hz.Muhammed(saav.) eşlerine adaletli davranmak adına hepsini aynı

şekilde sevebilmek için kendini zorlarmış..Bu durumu bilen Allah Teala

Efendimizi teselli ediyor..


Ben insana iki kalp vermedim buyuruyor Hak Teala.,.kendini zorlama Ey

Habibim..

Hakk’a giden yolda aşılması gereken bir duraktır mecazi aşk..yaşanmalı ve

aşılmalı..sevgiye dönmeli,normal mecrasında akmalı..

Leyla’yı geçme faslındayım Mevlayı bulma yollarında diyor ya şair..naynen

..Leyla’dan geçilmeli ama Leyla’yı da yaşamalı, sevmeyi öğrenmeli.. ayrılık

acısını tatmalı ki Mevla’dan ayrı olmanın ne olduğu anlaşılsın..

Mevlananın inleyen neyinin nağmelerini daha bir derinden hissedebilmek

için gönlünüzde sevgiye yer açın..

Sevgilerimle ...
 

 Bir gece Aşka; Doğru söyle, sen kimsin?" dedim.

"Ben ölmeyen hayatım, ölmeyen yaşanışım. Ben daima devam eden, hoş

geçen bir ömürüm" dedi.

"Tekrar sordum: Ey mekandan dışarı olan aşk! Senin evin nerededir?

"Ben gönül ateşinin dostuyum. Ben yaşlı gözlerin yanı başındayım." diye

cevap verdi. (Hz. Mevlana)...

0 yorum: