Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

7 Kasım 2013 Perşembe

Zamanın Oğlu (Hoca Ahmet Yesevi'nin Yolculuğu)


Akşam işten çıkınca çocukluk arkadaşımın kınasına gittim .Kına çok güzeldi.Kınadan eve geldiğimde eşimin tek izlediği takip ettiği Kurtlar Vadisi dizinde tanıtmış olduğum kitabı gördüm dizinin arada böyle reklam yaptığı şeyler oluyor merak ettim en kısa zamanda okuyacağım kitaplar arasında siz blogcanlarıda bilgilendireyim istedim hani kitap okumayı seversinizde ne okusam diye düşünürsünüz ya işte bence harika olabileceğini düşündüğüm bir kitap ;) iyi okumalar selam ve dua ile.





zamanin-oglu-mustafa-cevik

  

"Ey yolcu! Senin diyarında âşıklar öyle can verirler ki oraya ölüm meleği asla gelemez." 

Ah, ne yazık! Yanıyor kalbim. Azılı düşmanlarımdan ve can dostlarımdan geçtim. Bu âlemden kaçtım. Gölgem ay ışığına erişti. Kocamış adımlarım zamanın kumlarında bata çıka yol gözlüyor. Ey, aşkın gölgesini üstüne yorgan diye örtünenler! İşte yine ben buradayım. Ey, hayallerin sitemini aklın ilmeğine dolayanlar! Ey Ruhum! Bütün zamanlarda aradığım sensin. Peki, ya gitmezsem eğer, aradığımı nerede bulayım? Hızla surları geçtim ve şehrin kapısına geldim. Demir kapıdan şehre girerken doğruluk yolunu tutan hiç kimsenin yolda kalamayacağını düşünüyordum. Kapıları açan görevliler ruhumun ana vatanından getirilmiş en makbul sır şarabını sunan ölümsüz sakiler gibiydi. Her adımda elimdeki kadehten bir yudum içiyor, hayranlığın şevki tenimi ve ruhumu içten içe yakıyor, kül ediyordu. Sevgilinin adı ile dışımı, arzunun ateşiyle içimi bezemiş, gerçeğin meydanında sırların anlamını görmeye gelen ve dünyayla uğraşmayı terk etmiş dervişler gibi adını bildiğim yolda yürüdüm.