Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

30 Ekim 2013 Çarşamba

Yürü ama ruhun geride kalmasın. Öyle Uyan ki güneş senden sonra uyansın.S.Demirci

   

Müşterinin mi peşindesin, hakikatin mi? 'Neyim var ki, satayım' diyor musun? Allah'ın gelip oturacağı bir kalbin var mı? Tabiatına teslim misin, değil misin? Dünya sana zindan mı, yurt ve yuva mı? Ölüm zindandan çıkış gibi mi, korkutuyor mu? Dünyadan ve tabiatından firar gibi bir hissiyat taşıyor musun? Geldiğin bir yer var mı ki, bir yere gidebilesin?
(Sızıntı dergisi)

****

"Resul'üm! Onlara söyle: Eğer Allah'ı seviyorsanız
bana tâbi olun ki, Allah da sizi sevsin."
(Âl-i imrân: 31)

****
Ne zordur etrafın kalabalıkken derdinle yalnız kalmak. Ne çiledir konuşacağın yerde sus pus durmak. Derdini paylaşanın yoksa derdini sevmekten başka bir yol kalmıyor. o yüzden mecnunlar gibi kendi kendime yazıp kendi kendime okuyorum. Ağlayışımda bile yalnızım .yanımdakiler yıldızlardan uzak.uzağın uzağında ise sen. ben geceye derdimi açarken sen hangi dağda bağdaş kurmuş yıldızları seyrediyorsun Şems ?
İçimden geliyorum sana ey Şems gözlerin duysun beni....
Yüreğimin dili ile sesleniyorum sana nerdesin ?
Şems yakınımdasın ama uzağın bekleyişindesin...
Yüreğinin dili bana bağlı...
İnsan yandığını kuru ayazda değil sevdasında anlar..
Sevdamı senden iyi gösteren yok bana...
Birbirimizle benzeşeniz.
Verdiğin söze ne oldu peki?
Hani yüz çevirmeyecektin gökler dönüp durdukça
Bu başı dönmüş âşıktan
Böyle dememiş miydin?
Dememiş miydin ki, sıcak kaldıkça güneşin gönlü
Hiçbir soğukluk girmeyecek aramızdaki sıcaklığa
Gönlümüz bir kalacak, hiç ayrılmayacak, and olsun
Bütün ermişlerin cânlarına, mertliklerine
Dememiş miydin?
Gül de gül bahçesi de senin yüzünle handan
Bizi de güldür ne olur, sütle şeker olalım seninle
Gök sana bende olmuş, halk seninle diri
Ne kadar da güzelsin, dâim olsun cemâlin
Cemâlinin deryası, dalgalanırsa birden
İnciyle dolar dünya, cennete döner semâ
Her nereye bakarsan önünde güller açar
Altın olur ayağını bastığın topraklar
Bedhuyluk edip de, kötü sözler söylersen
Çekinme sakın söyle, tatlıdır senin cefân
Ya Rab! Sen ona uyanık bir gönül ver
Ömürler ver, övgüler ver, nazlar ver.
Cennetten açılan bir pencere gözlerin,
Ellerin, Mekke semalarında süzülen bir güvercin,
Sen kıymetlim, Sen eşsizim, Sen ahiretim..!

Hz Mevlana