Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

2 Aralık 2016 Cuma

DELİLİK YARI VELÎLİKTİR..

531987_3798130491676_344163011_n-C0EB-AC8B-111D11  

Bayezid-i Bestamî tımarhanenin önünden geçerken, hizmetçinin tokmakla bir şeyler dövdüğünü görür:
-Ne yapıyorsun?
-Burası tımarhanedir. Delilere ilâç yapıyorum.

-Benim hastalığıma da bir ilâç tavsiye eder misin?

-Hastalığını söyle.
-Çok günah işliyorum.
-Ben günah hastalığından anlamam. Ben delilere ilâç hazırlıyorum..
Konuşulanları duyan bir deli güler; “Senin hastalığının çaresi bende” der ve şu tarifeyi sunar: “Tevbe kökü ile istiğfar yaprağını karıştır. Kalb havanında tevhîd tokmağı ile döv, insaf eleğinden geçir, göz yaşıyla yoğur, aşk fırınında pişir. Akşam-sabah bol miktarda ye. Hastalığından eser kalmaz”
Beyazid-i Bestami: “Hay Allah, gerçek deliler sokaklarda gezerken, işte bunları deli diye buraya tıkıyorlar”der.

0 yorum: