Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

25 Nisan 2014 Cuma

Gam yeme...



Şu internet deryasında doğru bilgiye ulaşmanın yoluna geçerli bir anahtar kelime "key-word" derler ya
öylesi bir anahtar oldu mektubun.

Aziz dost, buyurmuşsun ki:
 
- Mevlana, Tebrizî ile baş başa kaldığında kim kime hangi alemden hangi yeni bilgileri sundu acep. Hasretimiz o dur ki  baş başa kalıp fakiri eğitecek bir dost olsa.
Savrulmaların dalgası daha da büyümekte eskiden kısa dalga sallanırdık gün içinde toparlanırdık. Artık dalga boyu daha derin ve daha etkili. Her seferinde etki gücü artıyor.
bilmem ne eylemek lazım dost-u azizî men selam ve hürmetlerimle

Sevgili, sen Kelîmsin, ben de âsânım senin; gah halk dayanır bana, gah ejderhân olurum senin.
Senin lûtuf, merhamet elinde dostum sopayım, fakat beni bir başka hale soktun mu da yılan kesilirim.

Ey ölümsüz ve sonsuz olan; el-Bâki Allahım, 
Varlığına ne gün sığar, ne zaman; gönlüm de senin sevdana düşmüş, ömrüm de...
Bana yüzlerce gün, yüzlerce zaman bağışlasan hepsi de aşkına, muhabbetine fedâ olsun.

Gözüm, dilsiz-dudaksız senin görülmemiş, eşsiz vâsıflarını gönle söyledi; gönül baştan başa göz oldu gitti.
Gözlerim senden gönle haber götüreli, gönül iki gözüme dua edip durmada, gözlerine sağlık diye sana yalvarıp yakarmada.
Gökyüzü, yüzlerce mumla gece gündüz senin gönüller alan o güzel gözlerini aramada, dönüp durmada.

Kâsede nimet kalmadıysa, kese boşaldıysa ne çıkar? Cana canlar katan yüzün, yüzlerce can veriyor, yüzlerce gönül bağışlıyor bize.
Ocağına düştüm de bu yüzdene evim barkım, dükkânım, işim yıkılıp gittiyse ko yıkılsın; bu yıkık yere senin ışığın vurdu, harabemi sen aydınlattın ya!

A benim canım, razılığın gönlümün gam yemesindeyse, razı olasın diye gama yüzlerce gönül veririm ben.
Senin gam havanında bir güzelce döv, ez beni; senin tûtiyân (sürme) olur, bu ezişinle gözlere çekilirim, gözleri aydınlatırım ben.
Can da nedir? Güzelliğinin gül bahçesinden bir yarım yaprak; gönül dediğin ne? Senin bağında bahçende açılmış bir çiçek ancak.

Ayrılıktan, dünya zindanından gam yeme gene de sen
Emin, neşeli bir halde uç sen gene de
Meğer Harem'deki güvercinin canı eminliğe yoldaş olmuştur
Hapsedilmiş kuş gibiysen de O'nun haremindesin; bir bilsen...

Hâsılı biz hakikatin bilgisine vakıf olmadığımızdan "ne isteyeceğimizi" bilemeyiz
O da "mutlak hakikat" olduğundan bildiğinden vazgeçmez
Söyleyen ben değilim amma gene de susayım; söz senindir, halkın sözleri, senin sesindir ancak
Lillahi teala el-fatiha


Satır içi resim 1