Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

10 Temmuz 2014 Perşembe

Riya ....

   

Bir derviş Ramazan akşamı iftara davetliydi. Yatsıya yakın evine döndü ve karısından mümkünse kendisi için sofra hazırlamasını istedi. Karısı “Sen davette değil miydin? Ne yemeği?” deyince derviş “Sorma!” dedi, “Çok yersem arkamdan ‘Halis derviş değilmiş!’ diye konuşmalarından korktum, pek bir şey yiyemedim!” Bunun üzerine karısı “Tamam!” dedi, “Sen şu akşam namazını kıl da, ben o arada sofrayı hazırlayayım.” Derviş “Ama...” dedi, “Ben akşam namazını orada kılmıştım!” Karısı cevap verdi: “Sen arkamdan kötü konuşurlar diye pek yemek yiyemediğine göre arkamdan iyi konuşsunlar diye de namazı uzatmışsındır! Haydi akşam namazını bir daha kılıver de, o arada sofrayı hazır edeyim.” Bu ikazdan sonra dervişin aklı başına geldi ve riya derdinden kurtulup halis bir derviş oldu.

0 yorum: