Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

14 Mayıs 2012 Pazartesi

_Züleyha'nın gençliğini geri isteyişi_


_Züleyha'nın gençliğini geri isteyişi_






Züleyha'nın gençliğini geri isteyişi... 


Gençliği ve güzelliği kendisini terk ederken bir acı indi Züleyha’nın kalbine.
Son bir çığlık gerisin geri dönmek istedi.
Kadın olanın, ilk ölümünü kabullenmesi kolay değildi.
Rabbinden mucize diledi.
Rabbim dedi bana gençliğimi, bana güzelliğimi geri ver.
Endam aynalarıyla bölündüğünde yollarım, yarım aynalar tutulduğunda yüzüme, dökülen o sınırsız ışığı geri ver.
Geri ver parlak inci tenimi,hilal kavsi kaşlarımı, bir ceylanın gözlerinden müstear,eşinden başkasına dikilemeyecek gece rengi gözlerimi.
Bir meyvenin tazeleğini içmiş ağzımı,inci dişlerimi. 
Yanağımda tek,gerdanımda çifte benimi.
Kınalı topuğumu örten simsiyah saçlarımın gecesini, Hindistan’ın aysız geceleri kadar kara ve büyülü, bir büyücünün tezgahındaki misk ve amber karışımları kadar güzel kokulu,sırma kadar parlak ve bir yılan kadar kavrayıcı saçlarımın hazinesini.
Geri ver Rabbim gençliğimi, güzelliğimi.
Ak göğsümü ,ince belimi, Rabbim, dedi Züleyha, bana endamımı ver geri. 
Rüzgar estiğinde boynu bükülen gül dalı, yıldızlara baş çeken servi ağacı, suya eğilen söğüt dalı kıl yeniden beni. 
Rabbim, dedi Züleyha, mucizedir bunu istemek bilirim.
Ama mucizen doldurmuş değil mi dört bir yanımı?
Göklerinden kayan bulutlarında mucize var,sabit gibi görünüp de yürüyüp duran dağların, yatağını doldurup da taşmayan deniz,
Direksiz duran, çembersiz dönen gökkubbe,
Saydam küreler üzerinde birbirine çarpmadan ve harikulade bir nizam içre dönüp duran seyyarelerin mucize.
Rabbim, dedi Züleyha, gökte asılı duran hilalin mucize, doğan ay, batan ay mucize.
Her seher vaktinde ağarması günün,her gurup vaktinde dökülmesi geceye.
Kemale çıkması güneşin, zevale akması her gün, her sabah doğması, batması her akşam.
Nil’in mevsimine göre taşması ve yüzyıllardır denize doğru akması mucize değil mi?
Bana mucizeni ver. 
Bana gençliğimi, bana güzelliğimi geri ver.
Mısır ülkesine yağıp duran şu yağmurlar, her bir yağmur damlasının çölün susuz göğsüne inmesi, ve oradan bir daha göklere yükselmesi mucize değil mi? 
Nefes alışım mucize,yaradılışım mucize,bir kan damlasından var edilişim,
Ölecek olduğum mucize, mucize bir daha dirilecek olduğum.
Ölüm mucize, öğrendim ölümlüymüşüm,
Tekrar doğmamı sağla, aşk mucize öğrendim ölümsüzmüşüm.
Bana gençliğimi bana güzelliğimi geri ver.
Mucizeyse istediğim, isteyebildiğim mucize, Rabbim bana mucizeni ver.
Mucize değil mi Rabbim şu kalbimdeki?
Rabbim, sana görmeden iman edişim mucize değil mi?
Züleyha saatlerce böyle dua etti.
Ağladı. Kalbi yandı. 
Rabbine inancı gibi duasında da samimiydi. 
Üstelik hiçbir dua cevapsız kalmazdı. 
Ama Züleyha’nın duası Rabbi katında kabul bulmadı.
Çünkü onun duası, sevk edildiği yolculuğun mutabıkı olan bir dua değildi. 
Güzelliğini sureti olarak geri istiyordu. 
Züleyha’nın sırtında hala dağlar vardı...

Yusuf ile Züleyha
Nazan Bekiroğlu