Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

16 Şubat 2012 Perşembe

AŞK KALEME DEĞİNCE - IV



AŞK KALEME DEĞİNCE - IV




“Kimin aşka meyli yoksa, o kanatsız kuş gibidir. Vah ona..”

Kim bilir hangi kitabın sarı sayfaları arasında gözüme çarptı bu söz. Ya da kim bilir hangi gazetenin satır arasında okudum hatırlamıyorum.

Sabah uyandığımda dilimde buldum bu cümleyi. Kendi kendime tekrarlayıp duruyorum. Bazen böyle olur. Kimi zaman bir türkü, kimi zaman bir söz sabah uyandığımda baş ucumdadır. Ve ısrarlı bir aşık misali, nereye gitsem gelir benimle gün boyu..

Davetsiz bir misafir gibidir. Ne gelirken vurur gönül kapımı, ne de giderken “Allaha ısmarladık” der. Yüzümü yıkıyorum, çayımı yudumluyorum gitmiyor. İçimdeki ses ısrarla aynı şeyi söyleyip duruyor..

Biliyorum kaçamam. Renkli bir gölge gibi ardım sıra gelecek. Önemsemiyorum. Duymazlıktan geliyorum. Ona kulaklarımı tıkayıp, perdeyi aralıyorum.

Yine kasvetli birgün. Kar taneleri havada dans ediyor. Yüzümü buruşturuyorum kaygıyla. Ürkek bir ceylan gibi geçiyor yüreğimden sözcükler. Ve dökülüyorlar apansız dilden. Mırıldanıyorum: “Bulutlar ağladı bu sene.. toprak güler mi bilmem”

Sahi neden birilerinin gülmesi için, başka birilerinin ağlaması gerekiyor.

Gülümsüyorum. Son zamanlarda fazla konuşur oldum kendimle. Deliriyor muyum ne? Cevabı yine bende bu sorunun.

“Deliliği şeref gördük, şan gördük / Şu dünyayı viran olmuş han gördük..”

Eyvallah !....

Üşüyorum.. Dahası ürperiyorum. Bunu en iyi sen bilirsin sevdiceğim. Yüreğe hasret değince, hiçbir güneş ısıtmaz gayri onu.

Bu gönül yarasının emi, sargısı vuslattır. Pervanenin ateşte yanması gibi. Ama ne gam.

“Bizi yakan ateş, közden ötesi…”

Yüreğimde hasretin büyüyor. Ve bir sevdanın cinnetinde gözbebeklerim. Hiç susmuyor içimdeki ses. Bu senin sesin. Sen, ben oluyorsun. Ve hep aynı şeyi fısıldıyorsun:

“Kimin aşka meyli yok ise, o kanatsız bir kuş gibidir. Vah ona!..”

Büyüyor sesin içimde, çığlık oluyor. Issız yüreklerde aks-i seda buluyor bu vaveyla. Apansız düşüyor sözcükler, geceyi yırtan şafak gibi.. “Sevdası olmayan kul neye yarar…”

Aşk… neşeli bir Haziran
Aşk… hüzünlü bir Eylül
Aşk… yüreğe saplanan hançer
Aşk… kan damlatan bir gül
Aşk… gökkuşağı gibi rengarenk
Aşk… bir armoni, tatlı bir ahenk
Aşk… canın cananı bulması
Aşk… kanın damarda donması
Aşk… gülün açmadan solması


Sahi nedir aşktan murat?

Söyle Sevdam..
Sular dalgalanır da
Durulur mu ?
Söyle…
Her bahar,
Yeni bir dünya kurulur mu ?
Ateş pervaneyi
Sevdiğinden mi yakar?
Ve her karanlık gece
Bir sabaha mı çıkar ?
Vuslat mıdır
Hasreti doğuran ?
Yoksa
Hasret mi
Aşkı yoğuran ?


Asrın girdabında eriyor zaman, kelep kelep. Bense seni düşünüyorum hep. Düşüncelerin anaforunda kaybolduğumda, kılavuzum oluyor gözlerin.

Biliyor musun yokluğunda yıldız topluyorum..

Çocuk yüreğimle sıçrıyorum geceleri gökyüzüne.. Belki dokunamıyorum onlara ama olsun, ayaklarım yerden kesiliyor ya bu bana yeter..

Bana aşk deme sevdiğim..

Darb-ı mesel

“Kimi nasıl da biçer, dünyada ektiğini…
Çok gördüm aşk ekenin, ihanet biçtiğini..”

Bana aşk deme.. Benden aşık olmaz...

Yüreğimin sesini, dinle yüreğinle…

Hasretin narında göz göz olmuş tenim…
Bana aşk deme meleğim, çünkü aşk benim..



8 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim aşkı çok güzel anlatıp yazmışsın...
yüreğine sağlık...
sevgiler...

serpilce dedi ki...

yüreğine sağlık hazanım:)

sairinbahcesi dedi ki...

yine cok guzeldi guzellikler etrafa saciliyor canim..

gonul_kalemi dedi ki...

"Sen gene suskun saatlerimde geldin....Ben gönlümü verdim firara ey can hala görmezmisin..."
Şiirlerimde sen sancısı,sevda tutanaklarında adın yazılı...Ve ben sensizliğimin baş şehrindeyim..
Sevda izi taşıyan her acıya maske oluyor yüzüm ve yüzümde kocaman bir senli hüzün...
Hazan dolu nehirlerde ıslanıyor sana adanmışlığımın kasvetli iniltisi. Bu yalnızlık çok fazla geliyor sensizliğime. Al senin olsun cinnete sığmayan sen korkulu bekleyişler. Sitemlerdeyim...Sevdam kundaklanmış sensizliğe gönlüm hüzün şarkılar söylemekte yar bu vakit hangi zaman aylardan Eylül mevsimlerden bir hazan...
Vakit= Gece(SEN)sizlik. Mekan= İstanbul, İstanbul=Sen... Yar bu yüzden mekansızım ve sen benim imkansızım.. Ben beni ararken ayna yordamıyla, kendimde olmadığımı görüyorum. Ben sendeyim ya....Muammer'ce"

anne eli gibi dedi ki...

ne güzel yzmışsın bir solukta okudum,herkesin aşktan anladığı başka ve herkesinduyduğu seslerde başka ne karışık bir olaydır şu aşk meselesi çözebilene aşk olsun:)
mutlu akşamlar...

Adsız dedi ki...

yüreğine sağlık hazanım sevgiler

HAZAN MEVSİMİNDE..ع شِ ق... dedi ki...

hepinize teşekkürler arkadaşlar bu güzel yorumlarınız için..Allah sizlerden razı olsun Aşk ile kalın HU.....

Âwdil dedi ki...

Yüreğinize sağlık,zira manidar teşbihler.Rahman kelamınızdaki aşkı ömrümüzün mihrakına,mihmandar eylesin.