Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

2 Şubat 2012 Perşembe

SMS ve e-mail ibadeti…:)



Teknoloji ile dini hayatı barıştırmak ya da buluşturmak adına hergün birşeyler icat ediliyor.

Kimi icatlar yapılan ibadetleri kolaylaştırıken, kimi yenilikler ibadetlerin ruhuna (bir daha geri gelmemek üzere) kezzap suyu döküyor…

Zikir ve tesbih çekerken sayıları şaşıranlara kolaylık olsun diye zikirmatik-tesbihmatikler mi dersiniz?
Oynar başlıklı extra formüllü misvaklar mı?
Ayakları yazın serinleten, kışın sıcak tutan güneş enerjisi ile çalışan mesh mi?
Başörtüsü bağlarken zaman kaybı yaşayan hanımlara pratik üsten geçirmeli şip-şak türbanlar mı?
Ezan hatırlatan telefon yazılımları mı?
Yoksa sarılması zor oluyor diye üretilen çıtçıtlı sarıklar mı?

***

Kandil geceleri, Ramazan ve Kurban Bayram günlerinin vazgeçilmezi haline geldi SMS ve e-mail ile tebrikleşmek.

Ama en yoğunu ve manevi günlerimize en çok müdahale ve tesir eden (artı ve eksi yönleri tartışılır) icadımız SMS ile dini vecibelerin hatırlatılması ve tebliğ faaliyetleri.

Hoş, topyekün atmak ya da eleştirmek değil maksadımız.
Lakin bazan sınırları zorladığımızı düşünüyorum!

Bir kul düşnün!
Fırsat gecesi kandili değerlendirmek üzere tam secdeye varacak DIT! DIT! yada “Dürüyemin Güğümleri Kalaylı” Türküsünün melodisiyle bestelenmiş taaa yüreklere (oyun havası formtıyla) işleyen zikirli ilahi sesi geliyor GSM hattından.

Bir başka kul SMS göndermek suretiyle hem hatırlamayı hem de olasılık dahilindeki duaya ortak olmanın huşuu içerisinde tuşlara dokunmanın hazzını yaşıyor.

“SMS ulaştı” sinyali gelince de İBADET yerine getirmiş kul edası ile huzur içerisinde yatağına gömülüyor.

***
Yine bu tür önemli günlerde toplu e-mailler yolu ile bir dizi sanal ibadeti yerine getirmiş oluyoruz.

Hayatımızı rutine ve teknolojik yeniliğin (!) kollarına öylesine bırakmışız ki; imkan bulsak, fetva alsak ibadetlerin başı namaz için bile bizim yerimize kılacak robotlar üreteceğiz. İçine yerleştir sesli Kur’an-ı, ver talimatı senin yerine kaza namazı bile kılsın!

***

Unutmadan!

Birde şu HAZIR MESAJLAR var ya!

Öldürüyor beni.

“Minareden atladım
Kandilini kutladım”

cevap geliyor

“Minareden atlama
Kandilimi kutlama”

Diyeceksiniz ki; yok mu başka işin kardeşim?

En iyisi işimin başına dönmek…

Hazan:)

1 yorum:

Murat Mesut dedi ki...

Sonuna kadar katılıyorum..Her işimiz netten ve cepten vize alır oldu diyorum ben buna..mümkün olsa namazı da laptoptan Kabe imamına bağlanarak cemaat yapacak hale geldik:)Çok iyi yazıydı ama bana mail haber vermedi bu defa :( sabaha verir:)