Pages

Subscribe:

CEVŞEN DUASI

B

11 Mayıs 2017 Perşembe

KENDİ KENDİ.NE LATÎF.E

[KENDİ KENDİ.NE LATÎF.E]

Bir varmış, bir yokmuş...
Bir varmış, hep varmış, daha ne olsun
Yok yokmuş, hiç olmamış, daha ne olsun

Her ikisi nedir? 
Dedi: O’dur

O nedir? 
Dedi: Kendini seyretmektir

Biz nedir?
Dedi: Latifeli yakınlıktır

Siz nedir? 
Dedi: Latifeli uzaklıktır

Ben nedir?
Dedi: Ya ben nedir?

Basar nedir? 
Dedi: Zâhir görmektir

Basîret nedir? 
Dedi: Bâtın görmektir

Her ikisi nedir? 
Dedi: Tek görüştür

Yaşamak nedir? 
Dedi: Duymaktır

Duymak nedir? 
Dedi: İkiliktir

İkilik nedir?
Dedi: Çokluktur

Çokluk nedir? 
Dedi: Öyle bir şey yokki!

Can nedir? 
Dedi: Canân’dır

Canân nedir? 
Dedi: Cihândır

Cihan nedir? 
Dedi: İlâhi Cemâl’dir

İlâhi Cemâl nedir? 
Dedi: Zât-î kemâldir

Ben, sen nedir? 
Dedi: İçim ben, dışım sensin

İç dış var mı? 
Dedi: İtibarî vehim'dir

Vehim nedir? 
Dedi: Değişik zuhurdur

Zuhur nedir? 
Dedi: Kendini sevmektir

Kendini sevmek nedir?
Dedi: Başkası olmadığı içindir

Yerin neresidir? 
Dedi: Her yerdir

Her yer var mı?
Dedi: Yoğ imiş meğer

Öyle ise?
Dedi: Ya böyleyse

Lâtife yapma
Dedi: Onu da severim

Peki neyi sevmezsin? 
Dedi: Sevmemeyi

Haydi yürüyelim artık
Dedi: Nereye?

Dilediğin yere
Dedi: O nasıl iştir?

Hangi iş? 
Dedi: O sadece bir, emir’dir

Emir nereye?
İdrak edersen sen bir Emir'sin
Durmaz gidersin kemâle doğru

[KENDİ KENDİ.NE LATÎF.E]

Bir varmış, bir yokmuş...
Bir varmış, hep varmış, daha ne olsun
Yok yokmuş, hiç olmamış, daha ne olsun

Her ikisi nedir? 
Dedi: O’dur

O nedir? 
Dedi: Kendini seyretmektir

Biz nedir?
Dedi: Latifeli yakınlıktır

Siz nedir? 
Dedi: Latifeli uzaklıktır

Ben nedir?
Dedi: Ya ben nedir?

Basar nedir? 
Dedi: Zâhir görmektir

Basîret nedir? 
Dedi: Bâtın görmektir

Her ikisi nedir? 
Dedi: Tek görüştür

Yaşamak nedir? 
Dedi: Duymaktır

Duymak nedir? 
Dedi: İkiliktir

İkilik nedir?
Dedi: Çokluktur

Çokluk nedir? 
Dedi: Öyle bir şey yokki!

Can nedir? 
Dedi: Canân’dır

Canân nedir? 
Dedi: Cihândır

Cihan nedir? 
Dedi: İlâhi Cemâl’dir

İlâhi Cemâl nedir? 
Dedi: Zât-î kemâldir

Ben, sen nedir? 
Dedi: İçim ben, dışım sensin

İç dış var mı? 
Dedi: İtibarî vehim'dir

Vehim nedir? 
Dedi: Değişik zuhurdur

Zuhur nedir? 
Dedi: Kendini sevmektir

Kendini sevmek nedir?
Dedi: Başkası olmadığı içindir

Yerin neresidir? 
Dedi: Her yerdir

Her yer var mı?
Dedi: Yoğ imiş meğer

Öyle ise?
Dedi: Ya böyleyse

Lâtife yapma
Dedi: Onu da severim

Peki neyi sevmezsin? 
Dedi: Sevmemeyi

Haydi yürüyelim artık
Dedi: Nereye?

Dilediğin yere
Dedi: O nasıl iştir?

Hangi iş? 
Dedi: O sadece bir, emir’dir

Emir nereye?
İdrak edersen sen bir Emir'sin
Durmaz gidersin kemâle doğru 


0 yorum: